Vår stora lilla fågelunge

Just ja, bvc var vi ju till i förrgår. Mätte, vägde och sen hade jag även ett hur-mår-du-samtal med sköterskan. Ett samtal där man går igenom ett gäng frågor för att fånga upp de som fått förlossningsdepression. Vilket jag ju inte hade, så bra;) Visst har livet vänts upp och ned sen Lova kom, men det är ju inte så konstigt. Vi har ju nu högsta ansvaret för en liten människa. Från att ha burit på den där mystiska varelsen i magen till att efter en förlossning ha en ny person i sitt liv. Häftigt!

Och vår lilla älsklingsmänniska hade vuxit på bredden och längden. Dock överdrev jag med min gissning på 4,5 kg, hon väger nu 4160 gr och är 53,9 cm lång.

Hon skjuter fortfarande i höjd på sin kurva och vi fick även se hennes prematurkurva. Eftersom hon kom för tidigt så finns det ett program som räknar ut (baserat på hur tidigt hon föddes, födelsevikt, nuvarande) en vikt som tar hänsyn till det. Och där låg vår lilla fågelunge på över medelvikt. Lite roligt att se.

Tycker att det är så skönt att det räcker med bara amning. Tänkte på hur det hade gått med ersättning den gången då vi i panik ammade i biltvätten :P


Kommentarer
Postat av: ROXANNA - Kamp efter Cancern - Äntligen Mamma

tack :) den är köpt på PALT, en killmodell :)

2012-09-20 @ 21:18:21
URL: http://roxxanna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0