Torsdag 16/6 -11

Hejsan!

Det var inte igår! Snarare för ca 1 månad sedan. Och visst lever jag/vi, det har bara inte blivit att jag suttit mig ned och skrivit, (eller snarare publicerat). Allt är iallafall superbra här i Karlstad. Gick ned till stan efter jobbet och gjorde ett par riktiga klipp så visst muntrar det upp livet en smula:) Hatar egentligen att shoppa (till mig) eftersom det känns som ett sånt slöseri, men när det är rea släpper jag spärren och unnar ett slag. Så hem följde det med ett par jeans, en kjol, en klänning, skärp, armband, hårband, underkläder och till sist två nya lysrör och ett pack nya glimmtändare.

Ja som ni kanske minns så var vår akvarielampa paj (i över EN månad). Skulle göra rent den och sen så var det svart. Har provat ALLT, varit inne på forum och frågat om hjälp, frågat pappa, skruvat och pillat. Så nu köpte ja allt som kan tänkas vara trasigt. Sagt och gjort så kom jag just hem med sakerna. Tog ut ett nytt lysrör och började skruva bort de gamla. *Blink* *Blink* *Tjoff!* Lampjäkeln funkar!!! Jag behövde endast vrida på den en milimeter och nu funkar den. Inga nya delar behövdes. Haha, ibland ska det till lite tur. Och har jag tur så hittar jag kvittot till de jag just köpte:)

Any way...


Livet har rullat på i hisklig fart. Det har blivit sommar. Jag har varit på mitt första spa ever, älsklingen bjöd iväg mig till Selma spa, som förlovningspresent:). Jag har fyllt år, 22 närmare bestämt. (Och jag vet inte varför men jag har alltid sett fram emot den åldern. 22, två tvåor. Varken för ungt eller för gammalt. Här kan jag stanna:). Vi har adopterat 4 fiskar av mamma, som jag åkte med på bussen, erfarna fiskar. Jag har på allvar börjat med körkortet. Var på riskettan i måndags & handledarutb igår, och nästa vecka kör jag igång med min första lektion. Satsar på en intensivkurs till efter sommaren.

Och ja, det var väl det mesta i stora drag. Hehe, kanske skulle man köra bloggandet på intervaller, en uppdatering i månaden med det mesta staplat i punktform;) Nej vi får se, kanske har skrivsuget kommit tillbaka, kanske inte. Tiden får avgöra. Men nu ska jag ta och börja med maten innan min käreste kommer hem:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0