Make a wish upon a star





Lät mina drömmar leva loppan på hemnet.se

Hittade ett hus som nästan uppfyller alla mina kriterier till ett drömhem. Hade varit perfekt om avloppet var indraget och badrum installerat men annars, det är så här jag vill bo hela mitt förhoppningsvis långa liv.

I andras ögon kanske det inte ser så värst ut. Gräsmattan liknar inte en green, det existerar ingen asfalterad väg till dörren och det saknas carport, panoramafönster och blir man sugen på att gå en 5-minuters promenad till city så får man tänka om.

Men detta är min idyll, att hitta ett hem likt detta är ett stort mål i mitt liv.

Tänk dig att bara få gå på sak-letar-jakt i alla skrymslen och uthus. Eller att börja sin morgon genom att sätta sig på verandan och tyst kika på rådjuren som står och betar, gömt i dimman ute på ängen.

Jag tänker aldrig sluta drömma, den saken är säker. Vet så innerligt att jag en dag kommer sitta där på verandan i min morgonrock, Christoffer prasslar och plockar iordning sin fiskelåda i uthuset och hunden sniffar fram en lång stig i det daggiga gräset. Kanske har vi även ett par lintottar sovandes i huset.

Blir varm i hjärtat när jag tänker på det. Eftersom jag vet att vårt hus just i detta ögonblick, tålmodigt står och väntar på oss tills det är dags.


-Alla bilder är lånade ifrån www.hemnet.se

Kommentarer
Postat av: Jonna - Luddes mamma

Tack för din kommentar, du är så rar! :')



Och vilket underbart hus. Vi fick ärva en liknande gård efter min gammelfarbror som var barnlös. Dock låg det i Småland, och eftersom jag har fast jobb här, och Ludde sin pappa här, så fick vi sälja. Gården hade varit i våran släkt i över 100 år, så det var med tungt hjärta!

2011-07-04 @ 20:07:25
URL: http://mammanochprinsen.blogg.se/
Postat av: Annalotta

Sluta aldrig drömma!!! Klart att din dröm blir sann, när rätt tid är inne!

Kram till dig

Annalotta

2011-07-04 @ 22:27:02
Postat av: Liborius

vilket mysigt hus:)

svara gärna på frågan i mitt inlägg:D

http://liborius.blogg.se/2011/july/den-5-juli-2011.html#comment

ha en bra dag!

2011-07-05 @ 08:24:27
URL: http://liborius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0