Nytt i akvariumet





Fem guppys och två corall platys. Passade även på att lämna in de två feta 'fiskbullarna' som vi hade (dvs slöjstjärtarna) Ena black molly-hanen fick även flytta då det blir för mycket för honan med två kvinnosjuka karlar;)

Dock måste jag tyvärr meddela att Nemo, vår lille svarte mollybebis har dött:( Vi släppte i henne i samma veva som fiskbullarna och extrapappan flyttade. Hon verkade trivas jätte bra i karet med massa yta och fiskkompisar att kolla på. Men hon var tyvärr 'borta' när vi vaknade imorse:( Känns extra ledsamt att just hon dog. Den lille plutten som jag räddade för ungefär 2 månader sedan. Men jag vet dock inte vad vi hade kunnat göra annorlunda, hon kunde ju inte bo i 'vasen' hela sitt liv så någon gång var hon ju tvungen att flytta till akvariet.

Ledsamt:(

Kan ju iallafall glädja mig åt att de nya firrarna mår bra.
Och det ska väl inte dröja allt för länge innan båda guppyshonorna får ungar de med. :)

Kommentarer
Postat av: Annalotta

Oj...det var ju synd! Men ni gjorde så gott ni kunde! Hoppas ni mår bra!

Kramar Annalotta

2011-01-10 @ 11:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0