Fredag 21/1 -11



Hejsan vänner!


Har just tagit mig en dusch och bytt ut 'jobbkläderna' mot fredagsoutfiten. Ja dvs linne, shorts & tofflor;) Sambon är på innebandymatch i Karlskoga ikväll så idag får jag styra fredagsmyset själv. Köpte hem ostbollar, dricka och en konserv fruktcocktail så jag klarar mig nog. Haha och ja ni läste rätt, jag kanske är lite av en pensionär men all frukt i sockerlag är underbart! Lite sånt med glass till:)

Annars är det rent allmänt skönt med helg, veckan har verkligen runnit iväg eftersom vi haft mycket att göra. Planen för imorgon är rätt så suddig, ska till städjobbet. Mer vet jag inte. Men på söndag är iallafall eftermiddan planerad.

Ska nämligen jobba som volontär på Djurskyddet Karlstad:) Skickade ett mail till dom i början av december förra året och frågade om de ville ha hjälp. Och för några dagar sen frågade de om jag kunde ställa upp. Och det är klart! Arbetsuppgifterna är rätt simpla, tömma kattlådorna, städa, fylla på mat och klappa alla katter. Men visst är jag medveten om att det kan bli farligt. Klappa och gosa med massa katter som skulle göra vad som helst för att få följa med hem.

Men, icke pott-tränade katter i en lägenhet är inte toppen! Dock skulle jag kunna tänka mig att ställa upp som akuthem någon gång ibland, om det verkligen, verkligen krisar. Katterna får komma till ett 'akuthem' under tiden som en ny plats hittas åt den. Man har katten hos sig i dryga två veckor.

Fast å andra sidan bidrar man ju rätt mycket genom att bara vara där. Eller varför inte vara medlem? Eller köpa deras kalender med gulliga bilder på katterna? Haha ja jag måste ju göra lite reklam;)

-Klicka på bilden för att komma till deras hemsida (där bilderna är lånade)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0