Torsdag

Yes! Nu äntligen börjar vi ledigheten på fyra hela dagar, ska försöka att uttnyttja dom till max men vet ju hur det brukar gå med det. Att ta lååånga sovmornar när man kan är ju oftast inte fel. Nåväl, fick förlängt på jobbet idag igen:) Men ser ut som att det blir den sista uppbokade perioden då det börjar bli klent med ordrar igen. Ibland har jag så tråkigt att jag fördriver tiden med att gå på toan. Haha, så här kan vi inte klaga på stress längre!

Men idag hade vi iallafall finbesök på jobbet, lille Vidar 6 år följde med sin pappa. En väldigt lillgammal pojk med massa, massa energi och sockerabstinens. (Hm, jag undrar varför?;) Vi började iallafall prata om skolan och om han lärt sig nått engelsk ord än,

(V) -Ja jag kan säga katt, cat! C-A-T!
(Alla) -Åh va duktig du är!
(V) -Ja det kan väl alla säga?
(V's pappa) -Nej inte grannkatten va jag vet
(V) -JO det har jag faktiskt sagt till honom att det heter!!!

Även

(V's pappa) -Hördu mannen, vad gör du?
(V) -Jag är ingen man, jag heter Vidar!!!

Hihi, sånt som förgyller dagen en smula;)
Nu ska jag snart ge mig på disken som jag i ett svagt tillstånd lovat att fixa. Hm, och första april förresten, har funderat hela dan och försökt att klura ut nått fuffens men nu känns det nästan som att det är försent. Det gäller ju att göra det på morgonen när ingen sparkat igång sin hjärna;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0