Torsdag

Nu har hon äntligen ätit upp en hel skål med hundmat + lite strimlad påläggsskinka;) Maja har nämligen matstrejkat hela dagen och både jag och sambon har varit jätteoroliga. Har provat med glass, skinka, hundgodis, pannkaka, yes you name it! Men nu vaknade hon i sin dvala och upptäckte visst att hon var hungrig. Då blir hönsmamma lycklig:)

Hade ett hundratals teorier varför hon inte ätit: förstoppad? tarmvred? en pinne som fastnat i halsen? ont i tänderna? deprimerad? förgiftad? cancer? Men hon var antagligen bara inte hungrig, eller sugen. Bara för att det är en hund ska man ju inte förutsätta att den äter allt när som helst och var som helst. Har jag lärt mig;)

Har iallafall haft en bra dag förutom lite orolig mage över hunden då, första löningen droppade in och det är fredag imorgon! Och jag får äntligen träffa min käre pojkvän!!! Vilket gör hönan ännu lyckligare;)

Så jag och Maja ska faktiskt ge oss ut på en sista kisspromenad och sen hoppa i säng. Vill bara att tiden ska gå, vilket görs bäst i sovande position.

(Hihi, i skrivande stund ligger jycken i soffan och kollar intensivt på Per Moberg när han lagar mat, -kul att man t.o.m delar samma favoritprogram med sitt djur;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0