Torsdag

Åh sitter och småsnyftar framför ett utav mina favoritprogram, förlossningskliniken. Spelar ingen roll om jag sett avsnittet och alla tänkbara förlossningar så är det alltid lika gripande. Och idag handlade det bland annat om två drogmissbrukande kvinnor som båda skulle få små, ena lyckades bli 'ren' i tid och den andra föll oturligt nog tillbaka till missbruket. Man vet ju att de skulle klara av det om de nu ville, men när de bara mummlar 'nej, nej, nej' när barnet lagts upp på bröstet så kan man ju inte annat än att bli otroligt ledsen. För barnets skull. Det är inte så det ska behöva vara på sin allra första födelsedag. Så oskyldiga och hjälplösa

Nåväl.

Dagen har annars varit helt normal, allt knallar och går. Men jag kan inte sticka under stolen med att fredag inte sitter helt fel;)

Nu ska jag ta och tvätta bort sminket och lägga mig med en ny bok vid nyllet, The Secret. (Måste dryga ut det sista jag har utav Harry P;) Den verkar iallafall jättebra, har läst ett antal kapitel och längtar redan tillbaks. Den handlar iallafall om 'hemligheten'. Hemligheten som alla stora människor genom tiderna har kännt till, Einstein, Leonardo Da Vinci, Platon, Edison mm. Hur man når vägen till framgång och rikedom bara genom den enkla naturlagen 'hemligheten'. Allt känns helt självklart och tydligt när man väl fått reda på the secret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0