Tisdag 11/5

Blö! Känner mig lite 'off' idag, hatar att vara ensam hemma. Tänker alldeles för mycket när jag är själv. På saker jag måste fixa, problem, framtiden. Ja mest är det framtiden, och blir bara så arg på mig själv, varför jag aldrig bara kan luta mig tillbaka och njuta av nutiden. Men så har jag alltid varit, sen barnsben. Och det är just när jag är med andra, i stallet eller med hunden som jag kan koppla bort alla orotankar. Har sagt det flera gånger och jag säger det igen, här har ni ingen ensamvarg, är så nedrans beroende av mina medmänniskor. Dom betyder allt för mig.

Men jag vill lära mig, lära mig att koppla av, njuta, andas, leva. Kanske är det nått som kommer med åren då man får ett bredare perspektiv på saker & ting. Jag är ju faktiskt frisk, lycklig, jag har en underbar familj & en pojkvän som älskar mig och sådana självklara ting som ett eget hem, ett tak över huvet och en kyl med mat. Mina såkallade 'problem' är egentligen en fis i rymden, det gäller bara att komma ihåg det när allt känns grått.

Men jag gillar att utmana mig själv, för jag vet att jag bara kan bli starkare. Det är så mycket som i stunden var stooora, stooora problem, som jag faktiskt har klarat av. För vad vore livet om man inte fick utvecklas, förbättras.

Haha, ja den här lilla skrivstunden fick mig faktiskt att må bättre. Se så lite det behövs egentligen, det gäller bara att man kommer ihåg det jag just sagt. En fis i rymden, det är precis vad det är:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0