Onsdag 28/4

Nu får jag äntligen sätta mig och skriva;) En kille ifrån hyresgästföreningen knackade på och tyckte att vi/jag skulle bli medlemmar. Ingen som helst tvekan egentligen då det är en enorm säkerhet som hyresgäst. Te.x att man igenom dom får hjälp med att rätta till fel i lägenheten om man inte får hjälp av hyresvärden, kan inte nämna nog hur mycket fel vi har i den här lägenheten. Och det värsta är ju fuktskadan i badrummet! Och efter att ha sett programmet Fuskbyggarna på tv4 (som visas ikväll btw), så blir man lite rädd ang. mögel och vilken skada det kan ge på luftvägar osv. Men det sa ju hyresvärden att han skulle fixa, innan vi flyttat in, nu är vi inne på fjärde månaden och visst luktar det fortfarande skunk i badrummet. Och så har vi alla snygga hål överallt...

Haha nej jag ska inte fortsätta;) Då blir jag sittandes här till midnatt. Nej men iallafall så nämnde jag att vi vill flytta härifrån och då gav han oss olika namn på föreningar som har lediga lägenheter. I just det området vi vill till:) Rätt så små föreningar så vi hade ju aldrig tänkt på dom. Det ska iallafall kollas upp för enligt honom så fanns det stor chans att vi kunde hitta en, och en trea t.o.m! Meeen jag ska inte förhasta mig allt för mycket nu, än har vi inte hittat nån. Men här stannar vi inte länge till.

Har iallafall haft en bra dag på jobbet, har suttit med en liten extrauppgift den största delen av dagen så tiden har flygit förbi. Det innebar iaf att jag skulle ringa runt till olika hotell i sverige och tjecka hur deras intresse ser ut för en träningsbok som en utav cheferna komponerat. Var jättenervös i början och kände mig smått besvärad men nu kan ja väl glatt meddela att jag kommit över min rädsla för att prata med främmande människor på telefon. Dom är ju snälla ju, de flesta, och är de inte det så tar man det inte personligt. En superviktig och toppenbra egenskap och erfarenhet nu när man flyttat hemifrån och "tvingas" ringa runt själv. Även om det fortfarande är väldigt bekvämt att låta mamma ringa;)

Nej nu ska jag ta och liva upp mina dystra växter med lite vatten, de liksom hänger med huvet och suckar åt det gråa blöta vädret utanför fönstret. Jag kan inte klandra dom. Snart är det fanken maj så ge oss lite värme va!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0