Onsdag 12/5

Sitter på utbildningen och umgås med min hungriga mage, att jag aldrig kan lära mig att göra större matlådor. Dock är man ju oftast proppmätt när man slänger ihop resterna. Nåväl, tur att man har två lockande mataffärer på vägen hem. Vet att jag inte borde men då jag endå ska in i dom, ska sätta upp en lapp på anslagstavlan i entrén. Är nämligen ute efter en sköthäst att ha hand om 1-2 ggr i veckan. Har kollat på blocket efter folk som söker hjälp men där kräver de oftast att man betalar 500-700:-/månaden. Jo visst! Helt sjukt att man ska behöva betala för att mocka och motionera andras djur. Men även jag har trillat dit för detta, betalade ju själv 600 för att ta hand och Tryggve. Men man blir ju klokare med åldern sägs det.

Så vi får se om jag får någe napp, skulle bara vara kul att komma ut till ett stall någongång i veckan, att få rida är bara en bonus. Njuter så mycket i sig av att vara i miljön, med djuren:)

Har förresten, på tal om Tryggve, bokat in honom en hel helg i slutet av månaden. Det ska bli så kul:D Spännande att se vilka hästar som står i stallet också. Har inte varit där sen slutet av december förra året, och måste ju hämta hem mina ridsaker om det blir så att jag får nått napp.

Hihi, men kommer känna mig som en liten räka när jag sitter på hästryggen igen. Men det är som att cykla, det sitter i ryggmärgen. En gång hästtjej, alltid hästtjej!

Nej nu ska jag ta och avsluta mitt arbete för idag, ja inte bara bloggen, utbildningen;) Imorn är jag ledig och har absolut ingenting planerat. Skööönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0