Nu Pagadi




Jag har hittat min drömhäst!

Nu Pagadi heter denna 5-årige hingst som tyvärr fått viga sitt liv åt travet. Skulle så gärna vilja rädda honom ifrån den grymma värld som trav egentligen är. Visst finns det undantag på tränare men utav den erfarenheten jag har av travhästar och dess ägare kan jag bara säga att det är grymt.

Nämner inga namn men i mitt gamla stall fanns det alltid minst tre hästar som tävlade. Dessa hästar levde i en konstant stress, sträng diet och ett ständigt fläng till träningsläger och tävlingar. Jag har alltid tyckt så jäkla synd om dessa hästar, de hinner aldrig få ömhet, aldrig en lugn hand som klappar dom. Har spenderat ett antal timmar med dessa hästar när dess ägare åkt hem. Brukade sätta mig i deras boxar, låta dom få komma fram till mig och om de lät mig borstade jag igenom deras toviga manar som aldrig hanns i vanliga fall. Travhästar är absolut inga dåliga hästar, de är så tacksamma för det minsta lilla. Bara man ger dom tid!

Skulle så gärna vilja rädda en sådan häst, ge dom ett tryggt hem med en ägare som inte såg dom som ett tävlingsmaterial.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0