Måndag

Idag är vi lite sega och har ont i huvet:/ Började igårkväll och fortsatte att hålla mig vaken natten igenom. Men snart blir det chips & dipp här hemma med älsklingen, så känner mig genast bättre av bara tanken;)

Men måste bara berätta om en sak jag såg igår som har hållt mig hyfsat deppig hela dagen. Skulle precis sova när jag bläddrade förbi animal planet och där visade de en lejonflock som just blivit attackerad av en flock med oxar. Alla klarade sig fint och hann undan förutom en liten unge. Han hade brutit ryggen ifrån midjan och ner när han hamnade mitt i den skenande hjorden. Han släpade sin livlösa underkropp genom den leriga strandkanten och några dm bort stod hans mamma och drack vatten. Mådde så dåligt när jag fick se hur den lilla ungen släpade sin leriga kropp med frambenen. All smärta. Men det är som sagt naturens gång och de andra i lejonflocken accepterade att han skulle dö.

Uh, nej nu måste jag tänka på nått annat.
Man vet att sånt här liknande händer hela tiden, säkert nu i denna stund. Men jag kan inte acceptera det, även om jag är helt hjälplös och inget kan göra.

Dock har jag lättare att acceptera sånt som händer djur i mellan. Om ett djur dödar ett annat. Det är dock när vi människor blandar i oss som gör det väldigt svårt. Där känner jag mig verkligen hjälplös och frustrerad. Eftersom jag även där, vet att det händer varje dag, nu. Inte det att vi dödar för mat. Det är när vi låter djuren lida, misshandlas och vanvårdas. Att vi smarta, utvecklade, tvåbenta människor låter detta ske. Det är lätt att man känner sig frustrerad.

Nej, ja kan verkligen sitta här i timmar o skriva, (jag som tänkte lägga in max 2 rader;)

Ville bara ha det sagt, det berörde.

Nu är det visst Roast på Berns. & chips var det visst. Gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0