Måndag 29/11 -10

Jääklar vad ont i kroppen jag har nu! Har suttit vid datorn hela dagen känns det som, i alla fall sen kl 14 -15. Har suttit och knåpat på en bokanalys som jag ska skriva till svenskan. Inte kommer jag ihåg att det var så svårt? På beskrivningen skulle man hålla sig till 1-2 sidor, jag slutade på exakt 3 st! Försökte verkligen hålla ned på antalet ord men det gick fasen inte. Men vi får se om pappsen kan komma med några idéer för jag skickade just en kopia till honom. Känns bra att ha pappa-livlina!

Skulle vara så skönt att ha alla uppgifter klara tills vi flyttar i övermorn. För jag är rätt bombsäker på att jag inte kommer ha någon lust till att sitta och skriva sen när allt ska packas upp och möbleras:)

Va fasen var det jag skrev, övermorn? Det är ju snart!? Hu, ja man börjar ju tvivla på att det kommer gå när man kollar sig runt. Det är saker överallt och inte blir det mindre för att man packar. (Eller så är det jag som blivit tokig) Men hoppas så innerligt på att vi får börja flytta redan imorgon, vi skulle ringa dit och höra med dom imornbitti. För då kör vi dit alla "småsaker", dvs sånt som får plats i en liten mazda. Haha, vi monterade förresten isär sängen igår. Jag blev lite rädd för jag var helt slut i kroppen efter att ha lyft bort en madrass. Hur fasen ska det gå då på onsdag? Får förvarna sambon och svärmor att om de ser en blöt liten fläck på golvet när vi flyttat klart, så är det nog jag!

Förresten, förresten! Innan jag går ska jag bara berätta att vi fått tillökning. Ja ena fisken fick ett yngel i förrgår:) Märkte att honan låg och tryckte bakom en sten och vips så simmade den runt med en bebis efter sig. Tyvärr var det nog bara den jag hann att rädda, men nu har vi i alla fall en svart liten plupp som simmar omkring i en tillbringare på hyllan. Blir intressant att se hur den klarar flytten? Kan den inte bara växa lite groteskt mycket och slå tillbaka om de andra vill äta upp honom? Allt är blir ju så mycket lättare om man är större än en liten flis.


Liten fisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0