Måndag 20/12 -10

Hejsan!

Ja det var ett tag sen som jag skrev
och det är en hel del som har hänt sen sist. Måste bara börja med att säga grattis till en tjej jag träffat på nätet, Madeleine. Hon fick världens sötaste bebistös i fredags, lilla Lova. Ja hon är så söt så att jag nästan börjar gråta varje gång jag ser en bild av henne. Brunt långt hår, små runda knoppar till tår och världens sötaste små händer. (Jag är sååå bebissjuk!!!)

Här har ni hennes blogg förresten:) LÄNK

Men mesta dels av de här dagarna har vi spenderat på Karlstads sjukhus:( Sambon hade haft ont i halsen i ca 4 dagar och när vi vaknade på söndagsmorgonen hade han röda prickar på händerna och blåsor i munnen. Och efter att ha pratat med sjukvårdsupplysningen knallade vi bort till akuten. Eftersom de trodde att han hade en allergisk reaktion kunde vi inte stanna hemma och vänta. Väl där blev det flera timmars väntan, de gjorde undersökningar men kunde bara be oss att avvakta eftersom han mådde hyfsat bra. Allergi blev uteslutet. Vi gick hem, åt en seeen frukost och vilade.

Sen lagomt till läggdags klev febern fram,
prickarna blev större och fler. Men eftersom han lyckades somna åkte vi inte in igen förens på morgonen igen. Den här gången till Infektionskliniken. Vi fick ett rum som vi fick gå in till utifrån (för att minska smittrisken), sen fick vi vänta, sambon som knappt kunnat sova på natten somnade på britsen. Straxt efter 14.00 började de äntligen undersöka honom, kolla temp. hjärta, lungor och tillslut ett blodprov. Blev verkligen ett stort kbt tillfälle för både sambon och mig som har en stor fobi för nålar och blod. Men han var så jäkla duktig och även jag klarade av att se både nålen och blodet (kanske vågar man bli barnmorska trots allt?).

Ja efter det fick vi faktiskt åka hem. De gissade på att det var ett virus tills dess att de får provsvaren. Det går alltså inte att behandla:/ Så nu ligger en febrig och yr sambo i sängen och sover. Han har sovit i princip sen vi kom hem. Fick i sig två yoghurtar och ett glas saft.

Det är så jäkla jobbigt att se sin älskade så sjuk, speciellt när det inte finns nått som han kan ta. De avrådde t.o.m värktabletter så jag hoppas verkligen att febern kan ge med sig. Skulle göra allt för att ta över sjukdommen!

Nej nu ska jag ta och kolla till min prins och sätta mig och vila jag med.

Nu är ni iallafall officiellt uppdaterade mina vänner;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0