Lördag

Det var länge sen som hunden och jag hade en sån mysig morgonpromenad som idag. Solen tittade fram ur bädden av moln och det blåste varma vindar, gräset var torrt och fåglarna kvittrade. Fick en helt underbar känsla i hela kroppen, samma som jag alltid fick som yngre på våren. När man plockade fram cykeln ur snön och fick brumma runt på gruset runt kvarteret. Man fullkomligt sprudlar och vill bara springa över de där öppna fälten och skrika tills man blir hes. Som en liten kalv som för första gången sätter sina små klövar på gräs.

Det mest underbara med våren♥

Vi gick runt på grusvägarna, satte oss i gräset och kastade pinne. Kände en sån total lycka att jag var tvungen att ringa hem till lillebror. Han hade nyss vaknat och undrade säkert vad hans ultraglada syster ville. Ville absolut ingenting förutom att få höra den gamla familjen igen. Blev varm i hjärtat!

Men nu ska jag ta och krypa ned till min älskade sambo, hunden gick visst o la sig hon med igen. Idag ska vi iallafall på 60-års kalas, C's moster har fyllt så det ska bli lite firande. Ser fram emot det:)

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0