En dag med Wella

Haha ja jäklar vilken dag det var! Varken jag eller Annemette visste riktigt hur dagen skulle bli så fjärillarna kom inte förens man satt i frisörstolen och håret ramlade av likt löven på träden.

07.45 -Satt en sliten Mikaela på bussen för att träffa alla de andra på frisören Klippodrom.

08.15 -Försökte jag börja på boken jag tagit med mig men hjärnan ville hellre koncentrera sig på vad frisörerna mummlade om.

09.00 -Fick jag ögonbrynen nopprade av dagens makeup-artist.

10.00 -Äntligen min tur! Tomas fullkomligt våldtog mitt hår med saxen. Av, av, av skulle det!

12.20 -Jag är klar efter över 2h i stolen, får lite mat i magen och skådar 'mästerverket'. Känner att jag vill gråta men tänker att jag inte ska sjunka lika lågt som modellerna i Top Model;)

15.00 -Är det dags för färgning. Kopparbrunt skulle det bli! Det var även här som jag skickade iväg ett sms till mamma: 'Urk jag ångrar mig. Saknar att pilla med håret och är så avundsjuk på alla andra som har långt hår. Men håret växer väl 1 cm i månaden?'

Haha, var smått desperat och kände mig som en ful pojke medans de andra fick sitt långa hår borstade.

16.00 -Nu inföll stressen. Vid den här tiden skulle vi egentligen infinna oss på Blue Moon Bar. Hann få lite foundation innan vi var tvugna att ila bort.

17.30 -Fick bekanta oss med scenen och lära oss koreografin. Gulp! Var vi tvugna att gå catwalk?

18.00 -Blev jag äntligen färdigsminkad, lösögonfransar, ögonskugga, läppglans ja hela kittet.

18.30 -Hann jag äntligen byta om till 'scenkläderna'.

19.00 -Upp på scenen, fort! Hjälp:S Sattes på en stol på scenen. Mitt hår skulle slingas live inför publiken. Fick sitta 1 dm ifrån scenkanten, blev oerhört höjdrädd men klämde mig fast medans Chrille färgade på.

Sen var det snabbt av scenen för att sitta under värmelampan och sen skölja håret.

Steg nr2 var att vi en och en skulle upp på scenen för att Tomas skulle förklara för publiken hur han hade klippt för att sen tjuta ut: Musik majistro! Tomas puttade ut mig på catwalken och adrenalinen pumpade när jag posade för de över 200 människorna. Det var som tur va bra musik så det var en glädje att gå där uppe. Afrikanska trummor med hööög bas. I like:)

20.40 -Var det sen dags för de big finale. Förebilder visades på den stora duken medans vi gick upp en och en och visade resultatet. Haha ja när jag såg min förebild fattar jag varför han ville klippa mig så extremt. Det behövdes;)

Showen var nu slut och vi fick stå som dockor på scenen medans frisörerna rusade upp och pillade i våra frisyrer. Händer dök upp ifrån ingenstans och vipps så hade man en hand i nacken. Haha, skumm känsla!

21.30 -Vid det laget var jag sluuut i kroppen och älsklingen hämtade upp mig med bilen. Men ja, det var en fantastisk dag, har väl aldrig kännt mig så lyxig och uppassad. Och frisyren, ja jag börjar vänja mig. Trots att jag saknar min långa kaluffs;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0